Arkadaşlar, merhaba bugün sizlere yeni aldığım Mercedes Benz E200 aracımın gaz kelebeği arızasından bahsedeceğim;
1996 model W210 kasa kodlu E200 aracımı aldım ve hemen servise yola koyulduk. Ateşleme sistemini,ateşleme sistem kablolarını,motor yağı ve filtrelerini,Şanzıman yağı ve filtrelerini değiştirdik.Fakat benzin'de (sadece benzin'de yapıyor LPG'de yapmıyor) aracımın motorundan tespit edemediğimiz biryerden hava aldığını ve rölanti kaybı olduğunu gördüm.
Kollarımızı sıvayıp işe başladık;
Öncelikle gaz kelebeğini kalibrasyon yaptırdık ve sorunu çözemedik.Daha sonrasında gaz kelebeğini temiz bez yardımıyla nazikce temizledik ve tekrar kalibrasyon yaptırdık yine başarılı olmadı...
Demek ki gaz kelebeğini bozan başka etkenler var, şüphelendiğim gaz kelebeğine vakum ileten hortumları başka bir silikon ve ısıya dayanıklı hortumla değiştirdim arıza %50 oranda duzeldi, ama hala devam eden bir arıza vardı bende değiştirdiğim silikon hortumun ucundaki Benzin Havalandırma Ventili'nin düzgün çalışıp çalışmadığını test etmek için ventili vakumladım ve çalışmıyordu.
1996 model W210 kasa kodlu E200 aracımı aldım ve hemen servise yola koyulduk. Ateşleme sistemini,ateşleme sistem kablolarını,motor yağı ve filtrelerini,Şanzıman yağı ve filtrelerini değiştirdik.Fakat benzin'de (sadece benzin'de yapıyor LPG'de yapmıyor) aracımın motorundan tespit edemediğimiz biryerden hava aldığını ve rölanti kaybı olduğunu gördüm.
Kollarımızı sıvayıp işe başladık;
Öncelikle gaz kelebeğini kalibrasyon yaptırdık ve sorunu çözemedik.Daha sonrasında gaz kelebeğini temiz bez yardımıyla nazikce temizledik ve tekrar kalibrasyon yaptırdık yine başarılı olmadı...
Demek ki gaz kelebeğini bozan başka etkenler var, şüphelendiğim gaz kelebeğine vakum ileten hortumları başka bir silikon ve ısıya dayanıklı hortumla değiştirdim arıza %50 oranda duzeldi, ama hala devam eden bir arıza vardı bende değiştirdiğim silikon hortumun ucundaki Benzin Havalandırma Ventili'nin düzgün çalışıp çalışmadığını test etmek için ventili vakumladım ve çalışmıyordu.
Ventil'in soketlerini söküp elektrik tesisatında arıza olup olmadığına baktık ve tesisat sağlamdı.
İlk akla gelen ventilin bozuk olması ama biz denemekten zarar gelmez mantığıyla ventili birkaç teste tabi tuttuk, öncelikle elektrik soketinin yönünü değiştirip taktık kontağı açıp vakum yaptığımızda ventil çalışmaya başladı. hortumlarını takıp marşa bastık arıza%70 oranında azalmıştı ama sırada tekrar kalibrasyon vardı bunun içinde kaliprasyon attıracağımız yere kadar benzinde kullandık aracımızı...
Kalibrasyonu yaptırdıktan sonra LPG'yi aktif etmeden LPG'cinin yolunu tuttuk.
Yeni Kalibrasyona göre LPG ayarıda yaptırıktan sonra artık aracımızda rolanti kaybının olmadığını motorun saat gibi çalıştığını gördük...
ARACINIZDAKİ BAZI ARIZALARI KENDİNİZDE YAPABİLİRSİNİZ SADECE BİRAZ ZAMAN AYIRIN...
Yorumlar
Yorum Gönder